jueves, 22 de octubre de 2015

DESPRÉS DE LA PLUJA... / DESPUÉS DE LA LLUVIA...


¿Arc de Sant Martí? Doncs no (o també). Després de la pluja, bolets silvestres a les Valls d'Àneu. Les nostres muntanyes són precioses durant tot l'any. Ja estiguin cobertes de neu a l'hivern o verdejant per la llum del sol a l'estiu. Però per un curt període de temps, si les pluges cauen a la tardor, ens descobreixen un secret meravellós. Trobar un bolet és com trobar una moneda d'or a terra! És com si ens oferissin un petit regal per res. Natural, sense intervenció humana, sense cap procés... apareixen per tot arreu. Diminuts regals que es multipliquen.



Les que durant molt temps van ser considerades menjar de pobres, avui ningú discuteix que són un festí apte per als paladars més exquisits. Ara és la millor època per observar-les, collir-i per descomptat, degustar-les. Els nostres boscos s'omplen de bolets i després d'elles apareixen els aficionats que seleccionen rovellons, cama-secs, moixernons, trompetes de la mort, ceps, gírgoles i moltes altres varietats que esquitxen la frondosa terra. Al càmping ens encanta rebre els "caçadors de bolets" quan tornen de la seva jornada recol·lectora amb els seus cistells plens de bells exemplars. Junts vam gaudir del plaer de veure-les, olorar-les i compartim la descoberta de nous racons de la nostra zona en què màgicament brollen entre fulles i branques.

Ens agrada, i molt, la tardor a NOU CÀMPING!

----

¿Arco iris? Pues no (o también). Después de la lluvia, setas silvestres en Les Valls d’Àneu. Nuestras montañas son preciosas en cualquier época del año. Ya estén cubiertas de nieve en invierno o verdeando por la luz del sol en verano. Pero por un corto período de tiempo, si las lluvias caen en otoño, nos descubren un secreto maravilloso. ¡Encontrar una seta es como hallar una moneda de oro en el suelo! Es como si nos ofrecieran un pequeño regalo por nada. Natural, sin intervención humana, sin ningún proceso…aparecen por doquier. Diminutos regalos que se multiplican.


Las que durante mucho tiempo fueron consideradas comida de pobres, hoy nadie discute que son un manjar apto para los paladares más exquisitos. Ahora es la mejor época para observarlas, recolectarlas y por supuesto, degustarlas. Nuestros bosques se llenan de setas y tras ellas aparecen los aficionados que seleccionan níscalos, senderuelas, moixernons, trompetas de los muertos, ceps, setas de cardo y otras muchas variedades que salpican la frondosa tierra. En el camping nos encanta recibir a los “cazadores de setas” cuando vuelven de su jornada recolectora con sus cestas llenas de hermosos ejemplares. Juntos disfrutamos del placer de verlas, olerlas y compartimos el descubrimiento de nuevos rincones de nuestra zona en las que mágicamente brotan entre hojas y ramas.

¡Nos gusta, y mucho, el otoño en NOU CAMPING!





No hay comentarios:

Publicar un comentario